Eiwitrijk eten zonder zuivel

Eiwitrijk eten zonder zuivel, hoe doe je dat?

Ben jij fanatiek aan het sporten? En wil je eiwitrijk eten zonder zuivel te nuttigen? Dan is dit de blog voor jou!

In deze blog gaan we het hebben over hoe jij voldoende eiwitten  binnen kunt krijgen zonder dat daar enige zuivel voor nodig is, ook zal ik vertellen waarom eiwitten nou eigenlijk belangrijke voedingsstoffen zijn voor ons lichaam.

Lees snel verder om er achter te komen hoe jij eiwitten binnen kunt krijgen zonder daar zuivel voor nodig te hebben.

Waarom heeft je lichaam eiwitten nodig?

Eiwitten worden ook wel de bouwstoffen van ons lichaam genoemd, eiwit is ook een voedingsstof net zoals koolhydraten en vetten.

Maar wat krijg je nou binnen als je dit eet? Dat is vooral calorieën en aminozuren, de aminozuren die je daarbij binnenkrijgt zorgen voor het herstel en de versteviging van je lichaamscellen.

Daarom zijn eiwitten voor sporters ook belangrijk, zo kunnen ze lichaamscellen in de spieren zich herstellen om meer spier te vormen.

Mocht je niet voldoende eiwitten binnenkrijgen als je hard hebt gesport, dan gaat het lichaam de eiwitten uit de spieren gebruiken en dit resulteert in afbraak van de spieren in plaats van opbouw. 

Hoe kun je eiwitrijk eten zonder zuivel?

Er zijn veel producten waar eiwitten in zitten die je kunt eten naast zuivel, wel wordt het dan lastiger om gevarieerd te eten.

Eiwit ook wel proteïne genoemd, vind je in zowel dierlijke als plantaardige producten, bij de plantaardige producten kun je denken aan: noten, peulvruchten, groene groenten, granen, paddenstoelen, zaden, pitten en avocado.

Bij dierlijke producten zit het in vlees, vis zuivel en eieren. Maar de zuivel willen we in dit geval niet dus die kun je wegstrepen in jou keuze.

En natuurlijk komt er ook bij kijken dat je motivatie moet hebben om de zuivel weg te laten in je dieet aangezien in veel producten zuivel zit verwerkt. Ook een mooie uitdaging! 

In welke voeding zit dan veel eiwitten?

Hieronder zie je een lijst met het eten zonder zuivel waar veel eiwitten in zitten. Daarbij is ook de voedingswaarde aangegeven hoeveel eiwitten er in zitten per 100 gram.

Eten met veel eiwitten zonder zuivel

Daarnaast heb je ook nog heel veel noten en bonen waar ook veel eiwit in zit, denk hierbij aan bijvoorbeeld: pecannoten, walnoten, cashewnoten, paranoten

En bij de bonen moet je denken aan: sojabonen, linzen, tuinbonen, kikkererwten.

Er zijn daarom genoeg opties die je kunt kiezen om je eiwitten naar binnen te krijgen zonder dat er zuivel voor nodig is!

En mocht je nou op zoek zijn naar een lekker eiwitrijk recept om te bereiden zonder zuivel dan klik op de onderstaande knop om een kijkje te nemen in het heerlijke recept!

Eiwitrijk eten zonder zuivel

Vergelijkbare berichten

2 reacties

  1. May I just say what a relief to find someone who genuinely knows what theyre discussing on the internet. You actually realize how to bring an issue to light and make it important. More people have to look at this and understand this side of the story. I was surprised youre not more popular because you most certainly have the gift.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *