Man met baard die zijn concentratie verbeterd

10 tips om jou concentratie te verbeteren!

Heb je ooit het aantal keren geteld dat je hebt geprobeerd je te concentreren en je te concentreren op een bepaalde taak, alleen om te ontdekken dat je geest onscherp is?

Ondanks dat je alles op maat hebt gemaakt, vind je het nog steeds moeilijk om je te concentreren. Ik kan je vrijmoedig vertellen dat vrijwel iedereen zich in deze vertrouwde, verontrustende en frustrerende situatie heeft bevonden, en het is iets dat onze prestaties in alle levensinspanningen ernstig kan beïnvloeden.

In dit artikel analyseren we verschillende concentratietips die je kunt gebruiken om je concentratie sterk te verbeteren en afleiding dagelijks enorm te verminderen.

1. Goed begrip van uw directe omgeving op elk moment

Concentratie is recht evenredig met het comfort van de omgeving en omgekeerd evenredig met ongemakken in de omgeving. 

Wat is de betekenis van die korte zinnen? Het betekent dat je directe omgeving op elk moment een grote en onmetelijke rol speelt in je concentratievermogen. 

Focus geschreven op dobbelsteen

Hoe comfortabeler uw omgeving en gastvrijer uw omgeving is, hoe gemakkelijker het waarschijnlijk voor u zal zijn om volledig gefocust te blijven.

2. Blokkeer elke afleiding

Thuiswerken kan soms een erg moeilijke en zware taak zijn, vooral voor degenen die thuis voor kinderen zorgen. Afgezien daarvan kunnen vrienden en familie zich bemoeien, afgezien van de overlast die door kinderen wordt veroorzaakt. 

Als u dit tegenkomt, probeer dan zoveel mogelijk een gelokaliseerd en afgebakend werkgebied of -ruimte in te stellen, specifiek met een deur om huishoudelijke interferentie buiten te sluiten.

3. Het plaatsen van natuurlijke foto's

Het plaatsen van natuurlijke afbeeldingen direct tegenover uw bureau en tafel kan totale concentratie vergemakkelijken. 

Het is vrij intuïtief dat mensen zich volledig concentreren als ze recht naar de foto tegenover hen in hun werkruimte kijken. Dit kan gewoon waar zijn, omdat plezier kan worden ontleend aan het bekijken van natuurlijke beelden.

4. Stimuleren van gezonde en perfecte slaap

Slaapgebrek kan de totale concentratie gemakkelijk verstoren, om nog maar te zwijgen van zowel de waarnemings- als cognitieve functies, zoals geheugen en aandacht. Af en toe een slaaptekort hoeft niet al te veel problemen voor u te veroorzaken. 

Maar achtereenvolgens niet goed slapen kan uw bekwaamheid en prestaties op het werk aantasten. Vermoeidheid vertraagt vaak uw reflexen en beïnvloedt uw rijvaardigheid of andere veeleisende en noodzakelijke dagelijkse taken. Gezondheids gerelateerde factoren, een veeleisend schema en vele andere factoren maken het soms moeilijk om voldoende te slapen. 

Maar het is belangrijk om de aanbevolen hoeveelheid zo goed mogelijk te proberen. De meeste medische experts raden aan dat volwassenen streven naar 6 tot 8 uur slaap per nacht.

Hieronder vindt u enkele handige tips om uw slaapkwaliteit te verbeteren en uw concentratie te verbeteren

·       Schakel de tv altijd uit en zorg voor maximale afstand tot schermen een uur voordat u gaat slapen.

·       Uw kamer moet op een comfortabele, gematigde en koele temperatuur worden gehouden.

·       Luister altijd naar zachte muziek voordat u naar bed gaat en neem een warm bad of een boek.

·       Ga altijd naar bed en word elke dag ongeveer rond dezelfde tijd wakker, ook in het weekend.

·       Beweeg uw lichaam altijd regelmatig, maar probeer een hoog werktempo of een inspanningstempo vlak voor het slapen gaan te vermijden.

5. Vermindering van het uitvoeren van meerdere taken/vermijden van multitasking

Een poging om meerdere gebeurtenissen tegelijkertijd uit te voeren vermindert onze productiviteit aanzienlijk. Er is een bepaalde wet in de natuurkunde die werd voorgesteld door Heisenberg. 

De wet wordt het onzekerheidsprincipe van Heisenberg genoemd, dat stelt dat het onmogelijk is om tegelijkertijd het exacte momentum en de positie van een deeltje te kennen. Dat wil zeggen dat de positie van het deeltje nauwkeurig bekend kan zijn, terwijl het momentum onbekend is en vice versa. 

Multitasken is een ingrediënt voor verminderde focus, extreem slechte concentratie en lagere productiviteit. Depressie, meerdere fouten en vermoeidheid kunnen binnensluipen door betrokkenheid bij meerdere taken. 

Multitasking kan optreden als je met iemand praat via de telefoon terwijl je je scriptie schrijft of tv kijkt terwijl je een e-mail beantwoordt. Multitasken kan op verschillende manieren Dergelijke verschillende vormen van multitasking dempen niet alleen uw concentratievermogen, maar leiden er ook toe dat de kwaliteit van het werk in het gedrang komt.

6. Consumptie van zeer voedzaam voedsel

Er moet voedsel worden gekozen dat het suikergehalte in het bloed op peil houdt, energie vasthoudt en het zenuwstelsel efficiënt voedt en voedt. Deze voedingsmiddelen zijn bladgroenten, fruit en voedingsmiddelen die veel vezels bevatten.

Ze spelen allemaal een vitale rol bij het constant houden van de bloedsuikerspiegel en het zorgen voor een continue stroom van voedingsstoffen naar actieve cellen. Suikerhoudende voedingsmiddelen en dranken moeten worden verminderd. 

Een hoog suikergehalte in voedsel kan een onbalans in de bloedsuikerspiegel veroorzaken door een lichte stijging te veroorzaken. Het aanzienlijke effect van deze toename kan ervoor zorgen dat u zich duizelig, vermoeid of slaperig voelt. Het menselijk brein als onderdeel van het zenuwstelsel heeft veel vetstoffen nodig om goed te kunnen functioneren.

Vet bevattend voedsel zoals bosbessen, aardnoten, walnoten, vette vis en kokosolie zijn essentiële manieren om de vruchtbare vetten in uw dieet te krijgen en uw hersenen efficiënter te laten werken. 

Wetenschappers en onderzoekers hebben ontdekt dat deze voedingsmiddelen het geheugen, de focus en de concentratie tot 6 uur na inname kunnen verbeteren dankzij enzymatische katalyse die de geleiding van bloed en zuurstof naar de hersenen stimuleert, waardoor ons geheugen wordt geholpen met het vermogen om ons te concentreren en te leren, begrijpen en nieuwe informatie opnemen. 

Sommige elementen zoals natrium en kalium blijken aanwezig te zijn in groene bladgroenten die een hartelijke verbinding vergemakkelijken en de geleidingssnelheid tussen neuronen verhogen en onze hersenen sneller kunnen laten reageren.

Mentale gezondheid brein

7. Voortdurende training van uw hersenen

Het is bekend dat wetenschappelijk onderzoek bewijs heeft verzameld over het vermogen van hersentrainingsactiviteiten om waarnemings- en cognitieve vermogens, waaronder concentratie, bij oude mensen te verbeteren.

Sommige hersentrainingsspellen zoals puzzelen, sudoku spelen, een complex probleem oplossen en schaken, kunnen ook helpen om een werk- en kortetermijngeheugen te ontwikkelen.

Ook blijkt Yoga je concentratievermogen te verbeteren, dit komt doordat er voor bepaalde yoga oefengingen veel concentratie nodig is. Hiermee train je dus automatisch je concentratievermogen!

8. Leer altijd mediteren

Meditatietechnieken kunnen je helpen beschermen tegen de excessen van het moderne leven. Negen minuten per dag kan stress verminderen, de concentratie verhogen en uw vooruitzichten opfleuren.

Mediteren kan wellicht makkelijk lijken maar is toch nog aardig lastig, mocht je het willen proberen om te leren dan is een cursus of boek wel handig om te hebben! Bekijk hieronder de mogelijkheid om meer te leren over mediteren!

9. Een goede organisatie van je geest is van het allergrootste belang

Organiseer altijd je geest. De deadline nadert, maar je wordt verteerd door herinneringen aan het niet legen van de wasmachine, het niet bellen van je moeder of onbetaalde autobelasting. 

Maak voordat je aan het werk gaat een to-do-lijst en prioriteer deze, zodat je je hoofd leeg kunt maken zonder je zorgen te hoeven maken dat je iets vergeet. Noteer taken die minder aandacht vereisen voor je mentale zwakke punten, zoals direct na de lunch.

10. Meer aandacht tonen

Goede aandacht voor je omgeving, de aardige mensen waarmee je omgaat en waarmee je werkt, is een perfecte manier om je concentratie te verbeteren

man in een veld die yoga oefeningen doet

Wil JIJ nou proberen om je concentratie te verbeteren doormiddel van yoga of meditatie, dan is dit wellicht iets voor jou!

Op elk moment van de dag waar dan ook kun jij een les yoga of meditatie volgen via !

Vergelijkbare berichten

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *